over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

donderdag 6 november 2014

5 November 2014 'Saramaca'



 Vandaag heb ik tot 4 uur in de winkel gewerkt. Ik heb alweer een bloemstuk gemaakt voor een vrouw, Ze wilde een bloemstuk van 75 Srd voor een Verjaardag.

Rond 4 uur zijn we richting Saramaca gereden daar heeft Rita 5 jaar een huis gebouwd op een eigen stuk grond. ook heeft haar zus en nog iemand hier een huis staan. Dit stuk grond is vlak bij de Jungle en dat merkte je wel aan de beesten die hier al voorkwamen. Op het land zijn we allemaal materialen gaan verzamelen om te gebruiken bij bloemstukken.
Er lag een omgevallen boom. Van die boom hebben we allemaal takjes afgeknipt die om de boom gestrengeld zaten.




We hebben ook heel veel gedroogde palmboom bladeren mee genomen. Dit gebruiken we veel als ondergrond voor ons bloemstuk. Het laatste materiaal wat we nodig hadden voor de bloemenwinkel waren oude kokosnoten die hebben we opgeraapt. We hebben ook nog verse groene kokosnoten meegenomen. Daan en ik hebben bij de palmbomen ook nog palmstekjes meegenomen als deze hier goed blijven nemen we die mee naar Nederland. Nadat we alles verzameld hadden gingen we naar de zus van Rita. Zij zou voor ons koken. Voordat we gingen eten maakte ze een verse kokosnoot voor ons open, De groene kokosnoten smaken heel anders dan een normale kokosnoot het smaakt minder heftig naar kokos.













We hebben rijst met bruinebonensaus met kip en knakworstjes gegeten als avond eten.
Onderweg terug naar huis heb ik me moppie gebeld want die is 25 jaar geworden!! bij ons was het pas 8 uur alleen in Nederland was het wel al 12 uur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten