over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

donderdag 27 november 2014

26 November 2014 'White beach & BEEST!!'

Ik ben vandaag naar de stad gegaan om een hangmat en een vlag te kopen. Ik heb voor vertrek Malon gebeld. Malon is een taxi chaffeur hier in Suriname. Tijdens dat hij me wegbracht moest hij iets oppikken bij zijn vriendin hier kreeg hij een plak zelfgebakken cake mee voor zichzelf en voor mij.

Ik heb een hangmat gekocht omdat ik die misschien van het weekend nodig heb om in te slapen. Er komt dan een groot feest en je kunt er dan blijven slapen. De vlag heb ik gekocht zodat iedereen die ik leer kennen hier iets op kan schrijven. In de stad heb ik met Marvin afgesproken. Die zou me mee op pad nemen. Marvin was met zijn moeder in de stad en we zijn met z'n 3e over de markt gegaan. Zijn moeder kocht hier verse vis kip en groentes. Ik heb ook fruit zien liggen wat ik nooit eerder heb gezien. Marvin heeft het meegenomen zodat ik het kan proeven.
Hier onder op de foto zie je 3 soorten fruit.
recht is Oker




Na de stad heeft Marvin zijn moeder thuis afgezet en zijn we naar zijn oom en tante gegaan. Hier was ook zijn neefje van 22 die uit Nederland is gekomen om hier vakantie te houden tot januari. We zijn met zijn oom neefje vertrokken richting white beach. We zijn daar in de buurt eerst wat gaan eten (zoute soep). Na het eten gingen we white beach op. Helaas regende het waardoor ik het te koud vond om te zwemmen ondanks dat het 27 graden was had ik toch kippenvel.
Het water stond nog laag toen we er waren en werd steeds hoger. Het strand was helemaal afgebakend van de rivier met netten zodat er geen beesten vanuit de rivier konden zwemmen bij het strand. Beesten zoals piranha's, Kaaimannen, Slangen enz.  Het neefje van Marvin vertelde dat een paar jaar terug toen hij hier was een bekende van hem is gebeten door een piranha in zijn been. Die was waarschijnlijk bij hoog water over het net gesprongen. In die maand waren er ook 7 andere die gebeten waren door een piranha. Die jongen die gebeten was moest in het ziekenhuis geopereerd worden omdat hij zo was toegetakeld. Het stand was mooi. Ik vond het wel heel jammer van het weer maar ben omdat ik niet ging zwemmen wel nog tot me knieĆ«n in het water geweest. Het water voelde warm aan.


 In de avond Heeft Marvin me thuis afgezet. Robin en Daan waren nog op het werk omdat ze het daar voor Rita aan het versieren waren voor morgen want dan is Rita jarig.
Ik moest naar de wc en liep naar de badkamer. Toen ik de deur opendeed zag ik iets groots wegschieten achter het muurtje waar de wc zit. Ergens dacht ik bij mezelf van misschien is het wel een vogelspin ofzo. Ik was nieuwschierig en ging daarom ook kijken. Ik trok hierbij de badkamer deur achter me dicht. Vraag me niet waarom ik mezelf opsloot met iets waarvan ik nog niet wist wat het was want dat weet ik zelf ook niet. Ik liep naar de wc en zag iets achter de wc pot zitten dus bukte ik dichterbij. Toen bedacht ik me dat het iets anders was want het was groter en heel snel. Op het moment dat ik voorover bukte kwam het recht op me afgerend!! uit schrik rende ik naar de deur en wilde het open doen maar uit snelheid lukte het niet meteen. Het bleek en rat te zijn en het liep meerdere keren over me voeten bij de deur. Ik begon keihard te gillen. Toen ik eindelijk de deur open kreeg en naar buiten rende rende die rat met me mee waardoor het nog 3 keer over me voeten heen liep. Ik heb nooit gedacht dat een rat recht op je af zou rennen omdat muizen altijd van je wegrennen en niet op je af. Ik heb later van meerdere mensen gehoord dat ratten dit wel vaker doen. Uiteindelijk rende de rat snel de keuken in en ik was in de huiskamer. Rita kwam uit schrik naar beneden en vroeg wat er was. Ik vertelde het Rita en dat er iets met me duim was gebeurd. Ik zag dat de helft van me duimnagel los zat en voelde nog niks. Ik heb me handen gewassen onder de kraan en Rita heeft het 2 keer ontsmet. Ik begon het hierdoor wel aardig goed te voelen. Rita ging nadat ze mij heeft geholpen met haar kinderen uit eten en was ik even alleen thuis. Toen Robin en Daan thuis kwamen vertelde ik ze wat er was gebeurd.


Na het eten besloten we de rat te zoeken zodat we hem konden verjagen. Ik had een voorgevoel dat ie achter of onder de koelkast zou gaan zitten. En probeerde Daan met een krant eronder te gaan dit was geen succes en hij dacht dat die ergens anders zat. Ik pakte uiteindelijk een vliegermepper en gingen we met dat onder de koelkast. Toen kwam de rat tevoorschijn!!!! Daan en ik begonnen te gillen en Robin stond in de huiskamer en gilde mee ook al had ze de rat nog niet gezien. De rat rende richting de trap naar boven en zat daar tussen de schoenen. Daan heeft hem van daar naar buiten gejaagd en zat de rat in de garage. Daar hebben Daan en ik muggenspray op hem gespoten en rende hij weg naar buiten. Dit heeft wel een hele lange tijd geduurd allemaal en ik heb me echt rot gelachen hoe alles ging en hoe alles eruit zag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten