over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

zaterdag 1 november 2014

1 November 2014 '1e werkdag'

Vandaag was me eerste werkdag bij Februari Flower.

We hebben uitleg gehad over de werkzaamheden in de zaak zoals bijvoorbeeld wat we moeten doen als er klanten komen, een boeket is vanaf 75 srd en een rouwstuk is vanaf 85 srd omdat er een lint bijkomt. Daan en Rita zijn op een geven moment bestellingen weg gaan brengen en bleven Robin en ik alleen achter in de zaak. Even later kwam er een klant die een boeket wilde van 75 srd voor een verjaardag, Die Robin gemaakt heeft. Wanneer het rustig werd hebben Robin en ik samen een stuk gemaakt voor de kerk.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik echt een stuk moest maken van bloemen. Er is me verteld dat je het beste als eerste het groen kan toevoegen en daarna pas gaat vullen met bloemen.

We hebben meegekeken met Rita hoe ze een verjaardag stuk maakte met 35 rozen. Ze heeft verteld dat het voor Hindoestanen was en dat die vaak iets groots willen. Ik heb ook gezien hoe Rita bepaalde materialen toepaste aan het stuk. Zo heeft ze in plaats een vaas een gedroogde bananen blad gebruikt en als vulling een gedroogde palm blad.


Na het werk heb ik zonnebrand gekocht bij de winkel en wilde ik ook aftersun halen alleen dat hadden ze hier niet ze wisten zelfs niet wat het was, waarschijnlijk hebben ze dat hier nooit nodig.
Ook heb ik mandarijnen gehaald die zien er hier heel anders uit en zijn ook echt super lekker! Ze zijn veel sappiger dan in Nederland, alleen bij het pellen word je hand helemaal nat van het vocht wat erin zit.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten