over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

zaterdag 22 november 2014

21 November 2014 'Ambassade'

Vandaag hebben we een normale werkdag gehad. In de ochtend zijn we eerst naar de ambassade geweest. Hier moesten we heen om een nieuwe stempel te krijgen. Ik had al een visum gekregen voor ik het land binnenkwam. Eenmaal in Suriname bij de Duane kreeg ik naast me visum nog een stempel. De stempel geld voor 30 dagen. Omdat ik hier langer zit dan 30 dagen moest ik nu een nieuwe stempel krijgen. Eenmaal aangekomen bij de ambassade kwam ik er binnen achter dat je daar niet met korte broek of hemdjes naar binnen mag gaan. Dit wist ik niet dus was ik in me korte broek met een hemdje. Toen ze me wilde helpen had ik niet de juiste gegevens bij me en moest ik terug om die te halen en kwam ik later weer terug om me stempel alsnog te halen. Toen ik daar voor de 2e keer was zag ik een vrouw heel gek lopen het bleek dat zij Chikungunya heeft opgelopen. Dit kan je oplopen van een mug die hiermee besmet is. Als je dit krijg krijg je koorts uitslag gewrichtspijn en opgezette benen en armen. Je kan hier lang last van hebben.
In de middag hebben Robin en ik eten opgehaald voor iedereen. Op het moment dat wij vertrokken regende het echt heel hard. Zelfs een paraplu had geen zin meer. Al het regen wat op de grond kwam spatte heel hard weer terug omhoog, dus de hele onderkant van me broek was nat tot me knieƫn. In de avond voelde ik me even heel rot. Ik had echt even een dipje ik miste thuis en me vriend heel erg. Ook was het vrijdag avond en had ik zin om de deur uit te gaan omdat we 6 dagen in de week werken. De rest wilde niet weg omdat we de volgende dag weer naar het werk moesten en ze wilde het dus niet te laat maken. Robin Daan en ik zijn geld gaan halen bij Nancy. We hebben naar haar geld over gemaakt en hebben van haar een koers van 4.38 gehad. Als ik bij de bank had ge pint had ik de koers van 4.10 gehad. Dit reken je zo uit: Je bedrag in euro x 4.38 en je bedrag in euro x 4.10. Dat betekent dat ik nu veel meer geld over heb gehouden die ik anders aan de koers kwijt was geweest. Nadat we ons geld hadden opgehaald zijn we naar de supermarkt geweest om half 10 om drinken te halen. (de supermarkten zijn hier tot laat open). Toen we thuis waren hebben we nog wat gedronken en gepraat. Toen ik naar bed ging hoorde Robin en ik een geluid boven ons vandaan komen. Dit zijn waarschijnlijk beesten die bij ons boven het dak zitten. Er zat een ook een gat in de muur de schoonmaakster heeft hier wel is wat gezien en dat hebben we dicht gemaakt met folie. Rita gaat binnenkort de bestrijding dienst bellen om te kijken of er wat zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten