over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

maandag 3 november 2014

3 November 2014 '1e bloemstuk'

Vandaag nog steeds geen vogelspin, slang of aap te bekennen maar wel weer een leerzame dag gehad. Ik heb vandaag een ontwerp gemaakt voor de buitenkant van de winkel. Hier ga ik bloemen op schilderen zodat de zaak meer op gaat vallen en mensen meteen kunnen zien wat het voor winkel is. Vandaag heb ik me eerste bloemstuk gemaakt voor een klant! hij is verkocht voor 100 srd. Toen ik het bloemstuk maakte had ik even het idee dat het helemaal niks meer werd maar uiteindelijk is het toch nog wat geworden.



















Op me werk heb ik Rita Bakker geïnterviewd hieronder vind je de uitwerking van de interview:

De eigenaar van February Flower is Rita Bakker. Haar taken zijn -bestellingen opnemen -bestellingen maken -inkopen doen -personeel aansturen + taken geven.
Het personeel:
Rita Bakker : is dokters assistent geweest en heeft veel bloem en tuinbouw cursussen afgerond.
Demi Rockett : is op dit moment nog een student.
Ricki Bakker : heeft de technische school afgerond.
Mandy Dennert : heeft Mbo afgerond marketing & economie
Astrid Abdoelrahman : onbekend



De verwachtingen van Rita naar het personeel toe is op de 1e plaats dat er een goede samenwerking moet zijn in het bedrijf. Het is ook heel belangrijk dat er mooie bloemstukken met zorg gemaakt worden voor de klanten.
De klanten moeten netjes benaderd worden. Er moet met u gesproken. Je moet ook altijd vriendelijk naar een klant blijven ook al is de klant ontevreden.



De bedrijfstype is een bloemenbranche. In Nederland zal dit bedrijf in het middensegment vallen. Hier in Suriname valt dit bedrijf in het hoge segment.

Het bedrijf heeft nog geen keten maar dit komt wel. Rita word binnenkort ambassadeur van het bloemschikken. Dit gaat via www.onlinebloemschikken.nl


Het bedrijf is gevestigd op de Johannes Mungrastraat 24. Rita Bakker heeft voor deze vestiging gekozen omdat hier de rijkere mensen hun boodschappen doen bij Choi's. Het pand van het bedrijf stond eerst een hele tijd leeg omdat er nog veel aan gedaan moest worden. Rita heeft het zelf helemaal opgeknapt.

Doelgroep: de doelgroep is voornamelijk bedrijven omdat die veel bestellen. Ook bestellen er vaak vaste klanten tussen de 30 en 70 jaar.

De producten die we hier bieden zijn: -losse bloemen -tafel & wandruikers -bruidsboeketten, corsages & polscorsages -grafstukken & kransen -fruitmanden & fruitruikers -cadeau & snoepruikers -centerpiece & tafel decoraties -ikebana & djanur.
De diensten die we bieden is het bezorgen van de bestelde producten.

De winkel heeft Facebook, visitekaartjes, een eigen site en is te vinden via Yellow pages.
Er word reclame gemaakt via facebook. Er is geen etalage. Dit zou Rita wel graag willen maar is niet mogelijk door het donkere glas. Je kan wel goed naar buiten kijken alleen je kan niet van buitenaf naar binnen kijken.

Inkopen: er word ingekocht via importeurs. De importeurs zijn niet ver van de winkel vandaan dus we kunnen het makkelijk bereiken met de auto. Er worden ook bloemen en planten opgekocht bij lokale telers. De winkel schrijft niet af wat er in en uit gaat.

De prijzen hangen af van wat voor bloemen en planten er worden gebruikt en of het een groot stuk is of een doorsnee stuk. De winst word berekend tussen de 25% en de 100% winst.

Rita ziet het contact met school wel goed komen via de mail. er kan alleen geen persoonlijk contact komen vanwege de lange afstand.

Waarom is Rita Bakker een bloemenwinkel begonnen?:

Rita was eerst huisvrouw en haar man was chirurg. Omdat haar man chirurg was kreeg hij altijd heel veel bloemstukken. Rita zag er heel wat voorbij komen en vond dat ze altijd allemaal op elkaar leken en vroeg zich af of dit niet anders kon. Toen Rita zelf in het ziekenhuis beland leek het haar leuk om zelf iets met bloemen te gaan doen. Van haar man hoefde ze niet te werken maar ze vond het ook niks om alleen maar thuis te zitten ze besloot dus Bloemstukken te gaan maken. Op 3 februari maakte ze haar eerste ruiker voor een klant. Ze begon vanuit huis te werken tot ze bekender werd en opende toen gaar 1e bloemenzaak. Dit is nu haar 3e bloemenzaak die goed loopt.


In de pauze hebben we Roti gehaald. We hebben een Roti rol gehaald bij Joosje. Joosje zit naast onze winkel. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten