over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

dinsdag 18 november 2014

14 November 2014 'Met Mandy naar bouwmarkten'

Op het werk heb ik 1 bloemstuk gemaakt.





 Ik ben rond 2 uur weggegaan met Mandy om bloemstukken te bezorgen. Tijdens het bezorgen zijn we door dure wijken gereden met echt hele grote huizen!


Nadat we de bloemstukken hadden bezorgd zijn we langs een klant gegaan om gedag te zeggen. Hun waren heel open en vroegen ons om op het terras wat te gaan drinken. Dit deden Mandy en ik. De vrouw waar we waren was aan het koken, een echt Hollands gerecht Snert. Ze gaf ons ook een bakje soep die was lekker. Er zat ook kip in met bot dit was zo zacht dat ik en Mandy volgens mij ook het bot hebben gegeten. Na wat gekletst te hebben gingen Mandy en ik snel verder omdat we nog naar de bouwmarkt moesten gaan om verfspullen te kopen. We kochten verfspullen omdat ik de buitenkant van de winkel mag gaan schilderen en hier ook bloemen op mag schilderen zodat de zaak meer op gaat vallen. Bij de bouwmarkt duurde het een tijdje voordat we alles hadden. De man die ons hielp bij de bouwmarkt was echt vervelend omdat hij de hele tijd indruk probeerde te maken. Hij dacht ook nog dat ik Braziliaans was! Ik vroeg aan Mandy waarom omdat ik er totaal niet op lijk. Mandy vertelde dat veel Brazilianen hierheen komen en de vrouwen vaak hun haar blond verven. Mijn haar is alleen niet geverfd maar van zichzelf blond. Eenmaal klaar miste we alleen nog paarse verf voor de buitenkant. Dit gingen we halen bij een andere bouwmarkt. De man die daar werkte vertelde ons dat als het verf aan de onderkant eraf bladdert je eerst alles wat eraf bladdert los moet halen met een plamuurmes. Dan moet het opgeschuurd worden en nadat je dat hebt gedaan moet er een speciale laag eroverheen geschilderd worden. het regenwater is zuur waardoor het anders weer gaat gebeuren. Wanneer we dit hebben gehaald samen met de paarse verf zijn Mandy en ik terug naar de zaak gegaan. Eenmaal op de zaak was het al iets over 6en en kon ik meteen door naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten