over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

woensdag 19 november 2014

17 November 2014 'Schaafijs & Roopram'


Op het werk ben ik begonnen met alle verf wat aan de onderkant eraf bladdert eraf te krabben. Hierna ben ik er met speciaal spul eroverheen gegaan zodat dit in de toekomst niet snel meer gebeurd door de regen. De man van de bouwmarkt zij dat ik dat spul er met terpentine van me kwast af zal krijgen. Nadat ik klaar was heb ik terpentine met water gemixt en deed hier me kwast in. Er ontstond een chemische reactie en me kwast werd in een keer keihard. Het spul wat ik er nu op heb gedaan moet eerst 24 uur drogen voordat ik er nog een keer overheen kan dus ik moet voor die tijd een nieuwe kwast hebben.

Nadat ik de muur had gedaan ben ik met Daan de bloemstukken gaan afleveren. Onderweg zag ik een kraampje dat schaafijs verkoopt. Ik heb Daan meteen laten stoppen. Ik zit hier nu 3 weken en heb nog geen schaafijs geprobeerd. Dit werd nu dus tijd om het te proberen. Ik had schaafijs echt mierzoet verwacht omdat het een hele felle kleur heeft. De zoetheid viel heel erg mee en ik vond het echt heel lekker!! Ik vroeg aan de verkopen welke smaken hij me aan raad hij raden me ananas met cola smaak aan. De ananas en cola proefde ik er niet echt goed in maar het was lekker!



Ik wil vanaf het begin dat ik in Suriname zit al heel graag bij Roopram roti halen. Ik haal in Nederland altijd roti bij de Roopram in Amsterdam bij de Dappermarkt. De roti van de Roopram bij de Dappermarkt is echt heel goed! Daarom dat ik benieuw ben hoe die hier is want hier heb je heel veel Rooprams zitten. We zijn dus vanavond voor het avond eten naar een Roopram hier gegaan. Dit blijkt volgens de bevolking nog niet de lekkerste te zijn van Paramaribo maar het is te proberen. Toen we er aankwamen verbaasde het me dat dat de Roopram was want we zijn er elke dag langs gereden en elke dag vroeg ik me af wat dat voor een tent was. Ik dacht zelf dat het een bar was waar je drankjes kon halen vanwege het logo. Ik vind het logo lijken op 3 glazen met een schijfje eraan.
De roti was heel lekker maar ik vind die van de Dappermarkt nog wel beter.













Me Magic Bean is ook weer gegroeid vandaag


Geen opmerkingen:

Een reactie posten