over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

woensdag 7 januari 2015

18 December 2014 'Kerstwinkel, centrum & etentje'

Ik heb genoten van me vrije dag vandaag. Ik moet nog wat souvenirs halen in de stad. Jade was vrij van school en ik nam haar mee de stad in. Ik had Malon gebeld. Malon is een taxi chauffeur van Suriname. Ik vertelde hem dat ik heel graag naar de kerstwinkel wilde in stad en erna naar het centrum zelf. De kerstwinkel in Suriname is een speciale winkel met alleen maar kerst artikelen. Deze winkel is ook niet het hele jaar open. Hij bracht ons eerst naar de kerstwinkel en wachte buiten op ons tot we klaar waren. De kerstspullen hier zijn een stuk goedkoper dan de kerstspullen in Nederland. Ik heb hier een aantal spulletjes van meegenomen voor volgend jaar kerst. Malon zette ons hierna af in het centrum. Wanneer we in de stad waren kocht ik voor ons schaafijs. Dit was de minst lekkere die ik heb gehad. In de souvenirs winkel heb ik nog een aantal magneetjes gekocht en armbandjes.
 Ook zag ik piranha's in de souvenirs winkel. Dit ware echte piranha's uit Suriname rivier die zijn opgezet. Alleen de ogen hiervan waren nep, de rest was echt. Ik wilde dit graag meenemen maar wist niet zeker of ik dit Nederland in zou krijgen.
 Ik ging met Jade naar de Mac Donalds voor wifi Alleen het was hier zo druk dat ik er niet op kwam. Ik heb uiteindelijk de taxi gebeld om terug naar huis te gaan. Toen de taxi er was vroeg ik hem of hij ons naar de beste schaafijs kraam wilde brengen. Dit deed hij en wachtte hij op ons. Ik nam hier markoesa en Jade nam orgeade met melk. Deze waren inderdaad de lekkerste die ik tot nu toe had geproefd. Die Jade had was ook heel apart het had een beetje weg van amandel smaak. In de avond Had ik afgesproken met de mensen met wie ik een tour naar brownsberg en stone island heb gemaakt om bij hun te komen eten en foto's uit te wisselen (Anne Jose, Anika, Elien, Robert) en iemand die er woont. Anne Jose had gekookt samen met iemand die daar woont. Ze hadden pasta gemaakt met kip, Groente in een sausje die ze zelf hadden gemaakt van kaas en melk. Het eten was echt super lekker! Als toetje maakte Anne Jose nog een fruit salade.
Elien moest na het eten weg want die werd opgehaald door haar vriend. Ik ben met Anne Jose nog een wandeling gaan maken voordat ik werd opgehaald. Ik kreeg het werk jasje van Anika aan omdat je dan minder word lastig gevallen op straat zijden ze. Hun werken als zuster in het MCR medical center als verzorgers. Tijdens onze wandeling vonden we een hond op straat. hij lag op de grond en we dachten eerst dat hij nog levend was toen we dichterbij kwamen zagen we dat er allemaal bloed uit zijn bek was gekomen. Het was heel zielig om te zien. Het leek voor de rest niet echt op een zwerfhond hoe gezond hij er voor de rest nog uit zag. Voor de rest werden we inderdaad niet zo erg lastig gevallen behalve dat iemand naar ons riep 'Zuster ik heb pijn'. Wanneer we weer terug waren werd ik even later door Nancy en Joey opgepikt.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten