over mij

Ik ben Lisa de Neve 21 jaar.
Ik doe de opleiding Mbo Styling&Design Niveau 4 en zit nu in me 3e jaar.
Ik hou van reizen vandaar me Stage in
Suriname!
Op mijn Blog hou ik de periode bij die ik meemaak in
Suriname.

dinsdag 9 december 2014

5 December 2014 'Stone Island'

Vandaag zijn sommige vroeg op gestaan om de zon's opgang te zien. Die niet ervoor hun bed uit zijn
gegaan hebben niks gemist omdat het te mistig was voor de mooie zonsopkomst. Het uitzicht dat we vanuit de berg hebben is op Stone Island. Gilly heeft een ontbijtje voor iedereen gemaakt. Na het ontbijt heeft iedereen zijn spullen opgeruimd en ingepakt. We wilden nog even voor vertrek gaan kijken bij een uitkijkpunt toen we dat wilde doen begon het keihard te regenen.
Tijdens de regen zijn we gaan schuilen en foto's gaan bekijken van de dieren die hier in Brownsberg gespot zijn. Dit waren heel wat fotos's. We toen de regen iets minder was naar de auto gegaan en vertrokken richting Stone Island.
Wanneer we daar aankwamen was het echt heel mooi je zag allemaal bomen uit het water komen.
Het hele gebied wat nu onder water staat stond vroeger niet onder water. De bomen zijn nog in tact gebleven doordat er geen zuurstof meer bij kan komen en het daarom ook niet is gaan rotten. We zijn allemaal onze hangmatten op gaan hangen. Ik had mijn hangmat zo opgehangen dat ik over het water uit keek. We gingen even later met z'n alle gezellig bij elkaar zitten om te kletsen en wat te drinken. Ik wilde samen met Elien gaan zwemmen en zijn richting het water
gelopen. Ik liep met me slippers richting het water en zakte ineens uit het niets tot me knieƫn in de modder. Ik ben me echt rot geschrokken omdat ik dit niet zag aankomen en het zo snel ging. Ik probeerde eruit te komen maar dit lukte niet want ik zakte dieper. Elien heeft me eruit geholpen. Het zwemmen zat er dus niet in vanwege het wegzakken langs de kant van het water.
Elien heeft er wel eerder in gezwommen alleen stond het water toen een stuk hoger. Het stond nu waarschijnlijk zo laag dat die grond niet goed genoeg was om er overheen te kunnen lopen. In de middag had Gilly voor ons allemaal cassave soep gemaakt. Dit was echt super lekker!!! Na het eten zijn we naar de boot gegaan om te gaan varen over het meer. Het varen was echt heel lekker de zon
scheen volop en het windje van het varen was lekker.


We kwamen uiteindelijk bij een stuk waar we echt vlak tussen de bomen door gingen naar een klein eilandje. Dit zag er heel mooi uit de grond was heel apart gevormd met rood zand. In de boom zagen we hier nog een boomkip. En een graad van een piranha die zijn groter dan ik had verwacht!











Gilly liet ons ook nog een andere mooie plek zien iets verderop. Hier zijn menen bezig geweest met goud zoeken, dit wist Gilly omdat er een defecte machine was achtergelaten. We hebben vanuit het water ook nog een bedrijf gezien die bepaalde boomsoorten uit het water haalt om te verkopen. Het bedrijf is van de Amerikanen. De houtsoorten die uit het water worden gehaald en worden verwerkt zijn nog duurder dan gewoon hout. De

kerk die in het centrum staat van Paramaribo is ook met hout vanuit het meer gemaakt. Wanneer we terug aan land waren heb ik nog lekker in de hangmat gezeten. Het begon ineens heel hard te waaien en het weer begon te spoken. Er kwam regen aan. We zijn snel alles gaan opruimen en weg gegaan. Gilly heeft ons nog meegenomen naar een actieve goudmijn. Dit was heel interessant om te zien hoe ze bezig waren. Een man die heeft met een schaal zand schoongemaakt totdat het goud tevoorschijn kwam. Dit liet hij aan ons zien zodat we echt zagen dat er goud in de grond zat. Het korreltje zo groot als zand mochten we meenemen alleen dit waren we al snel kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten